Από το Σχολείο στο Διαδίκτυο ... και πάλι πίσω

Ένα blog που βοηθάει να κάνουμε το μάθημά μας στο Σχολείο ... ευκολότερο με ερωτήσεις, ασκήσεις, εργασίες

Ένα blog κυρίως για τη Φυσική Β' και Γ' Γυμνασίου
Καθηγητής: Κυπριωτάκης Νίκος

Προτάσεις

των ημερών ...
Κυρίως βιβλία, λογοτεχνία ...
αλλά και άλλα ενδιαφέροντα ...


(Ομαδο)Συνεργατική Μάθηση
υπό την εποπτεία της κας Μίκα Χαρίτου-Φατούρου
Ομότιμης Καθηγήτρια Ψυχολογίας, ΑΠΘ
http://synergatiki-mathisi.blogspot.com/





markobook.blogspot.com









Φυσική και Θρησκεία: Wiki-Project






Εκτός Ύλης, Τεύχος 2ο, 2011
Ένα τεύχος ... κρίσης και κρίσεων ...



Κάντε κλικ για να διαβάσετε την ολοκληρωμένη έκδοση σε νέο "παράθυρο"


Πειραματιστείτε άφοβα: Στην κουζίνα!











"Μαθαίνοντας να ζούμε"
Φιλοσοφική πραγματεία για τις νεότερες γενιές
Luc Ferry
Εκδόσεις Πλέθρον
Εξαιρετικό βιβλίο !!!










"Τι είναι ο άνθρωπος;"
Luc Ferry (φιλόσοφος)
Jean-Didier Vincent (βιολόγος)

Εκδόσεις Κριτική
Μια συνομιλία μεταξύ φιλοσοφίας και βιολογίας (ή και ... βιολογισμού)
















Andrei Tarkowski Online
κάντε κλίκ εδώ



Μπορείτε να διαβάσετε το 1ο τεύχος
της εφημερίδας του σχολείου μας
σε ηλεκτρονική μορφή ...
(παρακάτω βλέπετε μια προεπισκόπιση των πρώτων 8 από τις 16 σελίδες του τεύχους)
Ελπίζουμε να το βρείτε ενδιαφέρον ...

Το ιστολόγιο (weblog) "Εκτός Ύλης"
του 1ου Γυμνασίου Μαρκοπούλου
δημιουργήθηκε στη διάρκεια του σχολικού έτους 2009-10
ως μια προσπάθεια έκφρασης και δημιουργίας των μαθητών.

H φράση "εκτός ύλης" που επελέγη ως τίτλος του,
κλείνει μέσα της και το γενικό σκοπό και τη φιλοσοφία μιας προσπάθειας
να αποκτήσουν οι μαθητές μια εναλλακτική μορφή επικοινωνίας
μέσα από το διαδίκτυο -με το οποίο είναι ούτως ή άλλως εξοικειωμένοι-
τόσο μεταξύ τους όσο και με τους καθηγητές τους, πέρα από το καθιερωμένο πλαίσιο.

Καθώς η πραγματικότητα της -ελληνικής τουλάχιστον- σχολικής τάξης
αφήνει ελάχιστα περιθώρια στους δυο πόλους της εκπαιδευτικής διαδικασίας
(δάσκαλο-μαθητή) ελεύθερης και μη συμβατικής έκφρασης,
το εν λόγω ιστολόγιο φιλοδοξεί να καλύψει αυτό ακριβώς το κενό,
την ανάγκη δηλαδή να μοιραστεί ο έφηβος τις ανησυχίες του,
τα ιδιαίτερα ενδιαφέροντά του, τις κλίσεις του, αλλά και τις κρίσεις του
για ό, τι συμβαίνει εντός και εκτός τάξης, εντός και εκτός σχολείου,
μέσα από έναν κώδικα επικοινωνίας πιο ελεύθερης και γι' αυτό πιο ουσιαστικής.

Οι δεκάδες αναρτήσεις που φιλοξένησε το ektos-ylis, μέσα σε μόλις λίγο διάστημα,
σχετικά με θέματα πολιτιστικά, επιστημονικά, περιβαλλοντικά
ή θέματα σχετικά με την επικαιρότητα και την ψυχαγωγία,
δείχνουν πόσο το υπάρχον σχολείο σκιάζει τις πιο γόνιμες πλευρές των μαθητών
και εν τέλει εγκλωβίζει στην αφάνεια την αληθινή αγάπη τους για τη γνώση,
όμως τουλάχιστον - κι αυτό είναι το ελπιδοφόρο- δεν την εξαφανίζει.
Μπορεί να μη διαβάζονται με ευχαρίστηση τα μαθηματικά,
όμως με μεγάλο ενδιαφέρον διαβάστηκε η ανάρτηση για τον Αρχιμήδη.
Ή μια ανάρτηση για τη ζωή του Δαρβίνου και τη θεωρία της εξέλιξης των ειδών
τράβηξε πιο πολύ το ενδιαφέρον των μαθητών απ' όσο ένα ανάλογο κεφάλαιο από το σχολικό βιβλίο.

Τελικά, βγαίνοντας εκτός ύλης,
ίσως ξανακερδίσουμε το εντός ύλης
μέσα από έναν νέο και πολλά υποσχόμενο δρόμο...
(Συντονιστές: Σταθουλοπούλου Στέλλα, Φιλόλογος & Κυπριωτάκης Νίκος, Φυσικός)


Κάντε κλικ για να διαβάσετε την ολοκληρωμένη έκδοση σε νέο "παράθυρο"




Aldous Huxley, Brave New World?






Aldous Huxley, The Island


Ίσως το πιο αγαπημένο μου βιβλίο !!!
- μαζί με τα βιβλία του Kierkegaard, του Κρισναμούρτι, του Ρίτσου
(την "Τέταρτη Διάσταση" ...) -
τόσο αγαπημένο που νομίζω πως θα έπρεπε να διδάσκεται στο σχολείο
(σ' όλα τα σχολεία του κόσμου ...)
(ναι, ναι ... σοβαρολογώ ...)












(Γιάννης Ρίτσος, στο Εθνικό Κέντρο Βιβλίου)


Γιώργος Γραμματικάκης,
Η Αυτοβιογραφία του φωτός
Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης




"Γεννήθηκα πριν από αιώνες αιώνων, σε έναν Χώρο όπου δεν υπήρχε χώρος, και σε έναν Χρόνο όπου δεν υπήρχε χρόνος. Με ένα περίεργο ωστόσο τρόπο, αισθάνομαι ότι προϋπήρχα της γενέσεώς μου. Κι ενώ από τότε όλα έχουν αλλάξει, εγώ αισθάνομαι ότι τίποτε δεν αλλάζει. Η παρουσία μου μετρά το αιώνιο. Δεν αξίζει άλλωστε να συζητά κανείς για πράγματα -την γένεσή μου και την γένεση του Κόσμου- που προκαλούσαν ανέκαθεν διαμάχες. Αυτό που ενισχύει την αυτοπεποίθησή μου είναι ότι η παρουσία μου έμοιαζε πάντοτε πρωταρχική: στους μύθους ή σε ό,τι ονομάζεται επιστήμη, στα έργα των θνητών αλλά και στις θρησκείες, το φως έπαιζε πάντοτε ρόλο ιδιαίτερο. Κατά καιρούς πολλοί διερωτήθηκαν για την φύση του, και άλλοι πάλι έμειναν απλώς στον θαυμασμό και την αποδοχή... Εγώ λοιπόν, που είμαι το παλαιότερο, το αρχέγονο φως, ήρθε η ώρα να μιλήσω λίγο για τον εαυτό μου"


Η κόμη της Βερενίκης



Σίγουρα θα αστειεύεστε κύριε Φάινμαν
Εξαιρετικό βιβλίο από το διάσημο νομπελίστα φυσικό, με αρκετή δόση χιούμορ (ευτυχώς) !!


"Το βιβλίο -από τα δημοφιλέστερα σε πολλές χώρες του κόσμου- καταγράφει ανεκδοτολογικές διηγήσεις για πολλά και ποικίλα θέματα που συχνά δεν έχουν σχέση με τη φυσική. "Βλέπετε, πάντα ήθελα να κατανοώ τον κόσμο που μας περιβάλλει" λέει ο ίδιος. Και η κατανόηση αυτή δεν περιορίζεται μόνο στους φυσικούς νόμους. Επιχειρείται και μέσω της καθημερινής εμπειρίας, με το πάθος ή την αναζήτηση της περιπέτειας, με τη βαθιά περιέργεια αλλά και τον αυτοσαρκασμό που χαρακτηρίζει αυτή την ιδιότυπη προσωπικότητα. Ο ίδιος δεν αισθάνεται κάποιο όριο σε όσα τον ενδιαφέρουν, και συνεπώς το θεματικό εύρος των μικρών ιστοριών που αποτυπώνονται στο βιβλίο μοιάζει ανεξάντλητο. Έτσι, ερευνά με επιτυχία τη συμπεριφορά του υγρού ηλίου, συνοδεύει όμως επίσης με το τύμπανο ένα μπαλέτο. Συζητά θέματα φυσικής με τον Αϊνστάιν ή τον Bohr, επιδιώκει όμως να συναντηθεί και με τον διάσημο χαρτoπαίκτη Nick the Greek. Ανανεώνει τη διδασκαλία της φυσικής, αλλά αποδεικνύεται εξίσου ικανός και ως διαρρήκτης χρηματοκιβωτίων που φυλάσσουν ατομικά μυστικά. "Το βιβλίο του Feynman είναι γοητευτικό όπως ο ίδιος" γράφει ο συνεργάτης του Η. Bethe. "Ο αναγνώστης ίσως δεν θα ανακαλύψει διαβάζοντάς το ότι ο Feynman είναι ένας από τους μεγαλύτερους θεωρητικούς φυσικούς της εποχής. Θα διαπιστώσει όμως με ποιον τρόπο η άμεση προσέγγισή του στα πράγματα πρόσφερε χαρά στον ίδιο και σε όσους τον τριγύριζαν..." (από τον πρόλογο του Γιώργου Γραμματικάκη)



LOGICOMIX - ΑΠΌΣΤΟΛΟΣ ΔΟΞΙΆΔΗΣ



"Ακολουθώντας τα ίχνη των Θεμελιωτών της Λογικής, μια παρέα στη σύγχρονη Αθήνα αναθέτει στον Μπέρτραντ Ράσελ το ρόλο του οδηγού, αφήνοντάς τον να μας ξεναγήσει σε μια εποχή που σημάδεψε την ιστορία της επιστήμης - και όχι μόνο."
κλίκ








Free Technology for teachers

Νέα από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο: Ενημέρωση - Προσεχείς Eκδηλώσεις

Science in School

Sch.gr Video Feed

E-lectures

TEDTalks (video)

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.