Από το Σχολείο στο Διαδίκτυο ... και πάλι πίσω

Ένα blog που βοηθάει να κάνουμε το μάθημά μας στο Σχολείο ... ευκολότερο με ερωτήσεις, ασκήσεις, εργασίες

Ένα blog κυρίως για τη Φυσική Β' και Γ' Γυμνασίου
Καθηγητής: Κυπριωτάκης Νίκος

Σχετικά



Σελίδα υπό κατασκευή


Κυπριωτάκης Νίκος
Καθηγητής Φυσικής (1ο Γυμνάσιο Μαρκόπουλου)

Ενδιαφέροντα:

Φυσική (ως φιλοσοφία)


Ψυχολογία
Φιλοσοφία
Ποίηση
Κατασκευή ιστοσελίδων
Flash
Ελεύθερο σχέδιο - Ζωγραφική
Πεζοπορίες

Σπουδάζω (ακόμα):
Συμβουλευτική (Ελληνικό Κέντρο Focusing)
Πληροφορική
















Πότε ένα μάθημα κάνει τη διαφορά;
Εισαγωγή

Πότε ένα μάθημα κάνει τη διαφορά;
Πότε ένας τρόπος μάθησης κάνει τη διαφορά;
Τι αποτελεί ουσιαστική μάθηση και πως επιτυγχάνεται αυτή;
Ποιο είναι το διευκολυντικό κλίμα για αυτήν;
Ένας εκπαιδευτικός μπορεί να ανατρέξει στον τομέα της ψυχολογίας για ενδείξεις ή ιδέες;

Από τη μία έχουμε την ευμετάβλητη σύγχρονη «κοινή γνώμη», 
την ευμετάβλητη σύγχρονη «πολιτική τάση και στάση», 
όλη αυτή την ευμετάβλητη μάζα των άτακτων αλλαγών του εκπαιδευτικού συστήματος, 
όλη αυτή την αταξία και τη σύγχυση, την κοντόφθαλμη τροποποίηση των τροποποιήσεων,


και από την άλλη 


όλη αυτή την «απαίτηση»
την πίεση για αποτελεσματικότητα, 
για παραγωγικότητα, 
για χρηστικότητα, 
για επιχειρηματικότητα, 
τις επιστήμες της συμπεριφοράς, 
τη διαμόρφωση της συμπεριφοράς, 
ανταμοιβές και τιμωρίες, 
κανονικοποίηση,


έχουμε την πολιτική και την … οικονομία 
(με την ειδικότερη και τη γενικότερη έννοια) 
που αυτή ηθελημένα ή άθελά της διαμορφώνει.

Και τι είναι αυτό;
είναι αυτό το ουσιαστικό;
επιτυγχάνεται το ουσιαστικό;
Το ουσιαστικό δεν έχει να κάνει με την ψυχολογία και την ηθική;
Δεν έχει να κάνει με την ποιότητα της ζωής,
με την ποιότητα που βιώνει κανείς στη ζωή του και στις σχέσεις του με τους άλλους;
μ’ αυτό το αίσθημα αληθινής … κοινωνίας, αληθινής επικοινωνίας και υποστήριξης;

Είμαστε «μηχανές διδασκαλίας»;
Έτοιμοι να επιβραβεύσουμε τις σωστές απαντήσεις σε τυπικές,
απλώς χρήσιμες, χρηστικές, αδιάφορες ή ακόμα και ανόητες ερωτήσεις;
«Άσκηση στην τεκμηριωμένη γνώση», αυτή είναι η εκπαίδευση;
Όλοι πρέπει να μαθαίνουν τα ίδια γεγονότα;
Και μάλιστα με τον ίδιο τρόπο;

Το σχολείο πρέπει να παράσχει τα εργαλεία τα οποία ο μαθητής αργότερα θα χρησιμοποιήσει;
Δηλαδή στα πλαίσια του σχολικού συστήματος
δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί ουσιαστική μάθηση;
θα πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχει αυτή η … αναβλητικότητα; αυτό το αργότερα;

Η γνώση θα πρέπει να οργανώνεται για το άτομο;
ή καλό είναι να επιτρέπεται να οργανώνεται στο άτομο και από το άτομο;
Πρέπει οι μαθητές να περιορίζονται σε αυτό που οργανώσαμε εμείς για αυτούς;
(έστω και με τρόπο τεκμηριωμένο)
Δεν μπορούμε να τους εμπιστευτούμε; (με τρόπο τεκμηριωμένο και πάλι)

Οι μαθητές επιτρέπεται να έρθουν σε επαφή με θέματα αληθινά;
με πραγματικά προβλήματα;
Θα πρέπει να είναι κλεισμένοι στο σχολείο όπως σε μία γυάλα;
(με εμάς τους εκπαιδευτικούς ως … παιδοφύλακες)
Να ακούν πράγματα απλώς αφηρημένα,
αποστασιοποιημένα, μακριά από τα πραγματικά τους προβλήματα;

Τι δεν περιμένουμε (συνήθως) από τους μαθητές;
Δεν περιμένουμε να δουλεύουν, να κερδίζουν τα προς το ζην.
Δεν περιμένουμε να έχουν ευθύνη, να έχουν σχέση με αστικά, πολιτικά προβλήματα.
Δεν περιμένουμε να μη συμμορφώνονται και να μην ακολουθούν τα πρότυπα.
Δεν περιμένουμε να βοηθούν στο σπίτι ή στο σχολείο.
Δεν περιμένουμε να συνεισφέρουν στην επιστήμη.
Δεν περιμένουμε να αντιμετωπίζουν ηθικά ζητήματα.
Δεν περιμένουμε να έρχονται σε άμεση επαφή με προβλήματα πραγματικά
(ατομικής ή ομαδικής διαβίωσης).
Δεν περιμένουμε να οργανώνουν τη γνώση στο άτομό τους και από το άτομό τους.
Δεν περιμένουμε να έρχονται ανοιχτά σε επαφή με τα αληθινά τους συναισθήματα.

Όλα αυτά δεν τα περιμένουμε ή δεν τα επιτρέπουμε.
Γιατί αυτό είναι τόσο παγιωμένο;
(τουλάχιστον στη συμβατική εκπαίδευση, δηλαδή στην εκπαίδευση για συμβατική μάθηση, μάθηση τεκμηριωμένη, οριοθετημένη)

Είναι η ελευθερία απαραίτητη στην εκπαίδευση;
Ποιοι είναι λοιπόν οι στόχοι μας για την παιδεία;
Θέλουμε μονάχα σχολές εκπαίδευσης για επιστήμονες;


(η συνέχεια στο 2ο τεύχος της σχολικής μας εφημερίδας ...)

Ενημέρωση από το ΥΠΔΒΜΘ





Ώρα για μουσική ...









Free Technology for teachers

Νέα από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο: Ενημέρωση - Προσεχείς Eκδηλώσεις

Science in School

Sch.gr Video Feed

E-lectures

TEDTalks (video)

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 3.0 Unported License.